- 0 Вступ. Про Інструмент
- 1 Підготовка основи для адаптації
- 2 Оцінка ризиків та вразливості до зміни клімату
- 2.1 Ідентифікація минулих і теперішніх проявів зміни клімату
- 2.2 Аналіз кліматичних прогнозів та майбутніх впливів
- 2.3. Ідентифікація вразливих секторів міста
- 2.4. Проведення оцінки ризиків та вразливості
- 2.5. Урахування ролі прилеглих територій при проведенні адаптації
- 2.6. Визначення основних проблем у сфері адаптації та встановлення цілей
- 2.7 Самоперевірка
- 3Визначення варіантів з адаптації
- 4Оцінка та вибір варіантів адаптації
- 5Впровадження заходів з адаптації
- 6 Моніторинг та оцінка адаптації
1.3. Створення робочої групи та залучення зацікавлених сторін
Щоб підтримувати процес адаптації в довгостроковій перспективі, необхідно надати чіткий мандат на управління процесом створення плану адаптації та його реалізації меншій групі людей (основній робочій групі / основній команді). Точні обов’язки основної команди можуть залежати від індивідуальних адаптаційних потреб окремо взятої громади, але загалом все зводиться до того, що така робоча група може виконувати тимчасову або довготривалу роль адміністративного та комунікаційного «центру» питання адаптації в громаді.
Члени основної групи повинні мати тривалий досвід роботи з проблемами, пов’язаними з погодою і кліматом, й повинні мати кваліфікацію, щоб охоплювати широкий спектр питань, які можуть мати значення до процесу адаптації.
Під час створення основної робочої групи необхідно:
- визначити склад учасників та отримати згоду від них на участь у робочій групі;
- визначити завдання основної команди на першій зустрічі;
- погодити структуру співпраці (наприклад: частоту зустрічей, канали і правила внутрішньої комунікації, правила співпраці);
- встановити основні етапи роботи та створити графік;
- визначити потреби у співпраці з іншими зацікавленими сторонами;
- організувати прозоре документування всіх кроків (ведення протоколів);
- забезпечити необхідні ресурси для організації діяльності основної команди у довгостроковій перспективі (приміщення для зустрічей, відшкодування витрат на проїзд за потреби, кейтеринг і т.п.) тощо.
- кожен процес залучення стейкхолдерів відрізняється, і, таким чином, необхідний різноманітний набір навичок (наприклад, рівень модерації та володіння темою), щоб мати справу з різними можливими розвитками на етапах залучення;
- процеси залучення зацікавлених сторін вимагають ресурсів (наприклад, людських, фінансових, часових), тому чіткий дизайн процесу має бути доступним із самого початку, щоб розрахувати ресурси, необхідні зацікавленим сторонам, а також організаційній команді;
- необхідно підготувати короткі роздаткові матеріали про процес, а також протоколи, що документують обговорення та ключові результати процесу, щоб гарантувати постійний обмін інформацією та прозорість;
- зацікавлені сторони повинні бути проінформовані про передбачуване використання результатів і дати своє схвалення у разі запланованої публікації.
- науковці можуть змістовно доповнити процес планування, а також стати ядром кваліфікованої дискусії під час проведення оцінки, допомогти забезпечити її прозорість;
- громадські організації можуть мати практичний досвід розробки та реалізації проектів щодо пом’якшення та/або адаптації до наслідків кліматичної зміни;
- підприємства можуть допомогти зрозуміти ставлення до реалізації такої політики та заходів представників ключових секторів місцевої економіки.
Джерела
- The European Climate Adaptation Platform Climate-ADAPT: Implementing adaptation
- Кліматичні цілі Львова: гайд для обраних до міської ради
- Adapting to climate change: A guide for local councils
- Powiatowy poradnik klimatyczny
- ICLEI; Programa Ciudades Sustentables, 2016: Guía de Acción Local por el Clima.
- Угода мерів щодо клімату та енергії. Східне пертнерство