- 0 Вступ. Про Інструмент
- 1 Підготовка основи для адаптації
- 2 Оцінка ризиків та вразливості до зміни клімату
- 2.1 Ідентифікація минулих і теперішніх проявів зміни клімату
- 2.2 Аналіз кліматичних прогнозів та майбутніх впливів
- 2.3. Ідентифікація вразливих секторів міста
- 2.4. Проведення оцінки ризиків та вразливості
- 2.5. Урахування ролі прилеглих територій при проведенні адаптації
- 2.6. Визначення основних проблем у сфері адаптації та встановлення цілей
- 2.7 Самоперевірка
- 3Визначення варіантів з адаптації
- 4Оцінка та вибір варіантів адаптації
- 5Впровадження заходів з адаптації
- 6 Моніторинг та оцінка адаптації
2.6. Визначення основних проблем у сфері адаптації та встановлення цілей
Цей крок має на меті розробити стратегічний напрямок планування адаптації, що ґрунтується на оцінці ризиків і вразливості до зміни клімату (див. Крок 2.4).
Визначення основних проблем адаптації (наприклад, який сектор або який вплив зміни клімату слід вирішити першочергово) ґрунтується на аналізі часового горизонту (короткостроково, середньостроково, довгостроково або невідомо) та рівня впливу (високий, середній, низький чи невідомий), а також можливості використати існуючі стратегії зменшення ризиків стихійних лих або існуючі механізми і плани управління ресурсами та інфраструктурою. З огляду на широкий спектр ризиків та можливостей, пов’язаних зі зміною клімату, доцільно проводити таку пріоритезацію із залученням зацікавлених сторін (див. Крок 1.6)
Цей крок допоможе громадам-підписантам Угоди мерів розробити розділи “Довгострокове бачення” та “Цілі адаптації” в особистому кабінеті громади на звітній платформі MyCovenant: mycovenant.eumayors.eu. Існують різні методи для визначення пріоритетів основних проблем адаптації (див. нижче рекомендації та інструменти). Загалом основні питання, які необхідно розглядати при визначенні пріоритетності заходів з протидії наслідкам зміни клімату охоплюють:
- Існуючі наслідки / впливи (див. Крок 2.1), зокрема й ті з них, які відповідно до прогнозів будуть серйознішими в майбутньому (див. Крок 2.2);
- Ймовірність і серйозність впливів у найближчій, середньостроковій та довгостроковій перспективі;
- Чи належить ризик до компетенції громади або зацікавлених сторін, та чи може він бути вирішений за допомогою існуючих адміністративних механізмів?;
- Серйозні ризики, які можуть мати незворотній вплив на місто (наприклад, підвищення рівня моря);
- Існуючі механізми, які узгоджені із заходами з адаптації (наприклад, модернізація житлового фонду, просторове планування) та можуть стати початком для дій. Інтеграція адаптації в існуючі або заплановані ініціативи (див. Крок 5.3) може початися з вивчення того, як вразливі сектори (див. Крок 2.3) в даний час реагують на кліматичні і погодні небезпеки, а також через обговорення з різними відділами (департаментами) в муніципалітеті та ключовими зацікавленими сторонами (див. Крок 1.6).
До відповідних ініціатив, секторів та стратегій належать:- Стратегії сталого розвитку
- Управління водними ресурсами (напр. Плани управління річковим басейном)
- Житлове господарство
- Планування (наприклад, плани просторового розвитку, стратегії відбудови і повоєнного розвитку міст)
- Охорона здоров’я (наприклад, плани дій на випадок хвиль тепла, плани реагування на спалахи хвороб)
- Екстрені служби (наприклад, плани реагування на повені та паводки)
- Соціальні послуги (наприклад, ідентифікація вразливих груп)
- Стратегії охорони зелених насаджень та навколишнього природного середовища
- Транспорту (наприклад, нові інфраструктурні проекти)
- Енергетика (наприклад, інвестиції в відновлювану енергетику або мережі постачання)
- Стратегії пом’якшення наслідків зміни клімату (див. Також крок 5.4)
- Туризм
- Регіональні економічні стратегії
Коли основні проблеми адаптації відомі, можна визначити конкретні та реалістичні цілі адаптації громади. Важливо, щоб вони повинні бути максимально вимірними та конкретними, оскільки подальший моніторинг та оцінювання реалізації стратегії з адаптації та/або плану безпосередньо пов’язаний з цільовими показниками.
Аналіз ризиків і можливостей, пов’язаних з адаптацією, вимагає залучення зацікавлених сторін. У той час як організація робочих зустрічей для обговорення ризиків та визначення їхньої пріоритетності вимагає значних матеріальних і часових витрат. Встановлення пріоритетів у сфері адаптації у результаті спільного узгодження може означати, що стратегія з адаптації отримає більше підтримки та як результат матиме вищі шанси на успіх.
Джерела