- 0 Вступ. Про Інструмент
- 1 Підготовка основи для адаптації
- 2 Оцінка ризиків та вразливості до зміни клімату
- 2.1 Ідентифікація минулих і теперішніх проявів зміни клімату
- 2.2 Аналіз кліматичних прогнозів та майбутніх впливів
- 2.3. Ідентифікація вразливих секторів міста
- 2.4. Проведення оцінки ризиків та вразливості
- 2.5. Урахування ролі прилеглих територій при проведенні адаптації
- 2.6. Визначення основних проблем у сфері адаптації та встановлення цілей
- 2.7 Самоперевірка
- 3Визначення варіантів з адаптації
- 4Оцінка та вибір варіантів адаптації
- 5Впровадження заходів з адаптації
- 6 Моніторинг та оцінка адаптації
1 Підготовка основи для адаптації
1.1. Отримання політичної підтримки
Планування та впровадження заходів із адаптації потребує сильного лідерства для досягнення успіху. Помітна та надійна політична прихильність, зокрема, голови громади та депутатського корпусу підвищує політичну значимість процесу адаптації, тобто її пріоритет щодо інших питань політики на всіх рівнях. Це може забезпечити сильну мотивацію для суб’єктів адаптації на інших рівнях, зміцнити їхню легітимність і позицію, а також сприяє зменшенню опору та створенню сприйняття. У разі відсутності такої підтримки робота з запровадження заходів із адаптації може бути марною.
Зміна клімату є відносно новим викликом для багатьох громад, особливо — українських. Тому, для того, щоб забезпечити довгострокову прихильність до питання адаптації з боку осіб, які приймають політичні рішення, спочатку необхідно провести інформаційно-просвітницьку роботу щодо підвищення їхньої обізнаності з цієї теми. У цьому випадку можна окреслити основні помітні прояви кліматичної зміни та їхній вплив на інфраструктуру міста, порівняти в загальних рисах, що відбуватиметься з містом, якщо розробити план з адаптації, а також – як зміна клімату може впливати надалі, якщо нічого не робити у цьому напрямку. У цьому випадку можна скористатися фактами, наведеними у короткому огляді від громадської організації «Екодія».
Важливо зосередити увагу високопосадовців на те, що впровадження кліматичних цілей сприятиме паралельному виконанню інших пріоритетів розвитку громади, а також вирішенню соціальних і екологічних проблем, що відповідають Цілям сталого розвитку до 2030 року.
Звичайно ж, важливими стимулами до політичної підтримки заходів із адаптації органом місцевого самоврядування можуть стати рекомендації та настанови з боку вищого, тобто державного, рівня. Наприклад, у «Стратегії екологічної безпеки та адаптації до зміни клімату на період до 2030 року» зазначено, що ОМС рекомендується «розроблення регіональних та місцевих стратегій адаптації до зміни клімату або включення питань адаптації до зміни клімату до регіональних стратегій розвитку, стратегій розвитку територіальних громад та планів заходів з їх реалізації, а також до програм економічного і соціального розвитку областей, районів, міст».
У разі успішного проведення інформаційної роботи з вищим керівництвом громади і депутатським корпусом питання адаптації виходить у пріоритетне і відкриває можливості до початку комплексного збору інформації та напрацювання дієвого плану дій.
Джерела
- The European Climate Adaptation Platform Climate-ADAPT: Implementing adaptation
- Кліматичні цілі Львова: гайд для обраних до міської ради
- Adapting to climate change: A guide for local councils
- Powiatowy poradnik klimatyczny
- ICLEI; Programa Ciudades Sustentables, 2016: Guía de Acción Local por el Clima.
- Угода мерів щодо клімату та енергії. Східне пертнерство